Pozycjonowanie — Poznaj wszystkie informacje o pozycjonowaniu i dowiedz się, czym jest, jak się pozycjonuje witryny i dlaczego to takie ważne!

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie — Poznaj wszystkie informacje o pozycjonowaniu i dowiedz się, czym jest, jak się pozycjonuje witryny i dlaczego to takie ważne!

Pozycjonowanie stron www jest zdecydowanie najskuteczniejszym sposobem na to, aby uzyskać wysoką pozycję z naszą witryną w wynikach wyszukiwania Google. Wiele osób nie wie jednak, czym tak dokładnie jest pozycjonowanie, na czym polega i dlaczego warto pozycjonować własną witrynę. Proces ten, choć może wydawać się nieco tajemniczy, jest kluczem do sukcesu i napływu dużej ilości użytkowników na witrynę. Poniżej przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o pozycjonowaniu i podpowiadamy jak zlecić pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie witryn internetowych?

Pozycjonowanie stron www to nazwa procesu, który ma na celu, podniesie ich pozycji w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka ta indeksuje witryny oraz ustala każdorazowo listę wyników wyszukiwania. Im strona jest bardziej rzetelna, zawiera więcej danych czy spełnia wiele zaleceń Google, tym wyżej znajduje się na takiej liście wyników. Pozycjonowanie jest zatem dostosowaniem strony do wyszukiwarki Google oraz świadomym i celowym podnoszeniem tej pozycji. Ogólnie pozycjonowanie składa się z dwóch części — on page i off page, czyli czynności wykonywanych na stronie oraz poza nią. Istnieje również ok. 200 czynników, które w mniejszym lub w większym stopniu wpływają na pozycję naszej w wyszukiwarce Google. Poszczególne strony internetowe sprawdza ok. kilkadziesiąt algorytmów Google, które zbierają różne informacje o witrynach i na tej podstawie Google tworzy odpowiednie listy wyników wyszukiwania. Pozycjonować możemy każdy rodzaj witryny. Mogą być to małe prywatne blogi, strony firmowe, sklepy internetowe czy duże serwisy informacyjne. Długość pozycjonowania oraz efekt zależą od konkretnej sytuacji i mogą znacząco się od siebie różnić np. jak pozycjonowanie małej witryny lokalnie oraz pozycjonowanie dużego serwisu informacyjnego globalnie. Pozycjonowanie jest również procesem długotrwałym, ale zapewnia darmowy ruch organiczny.

Jak pozycjonuje się witryny?

Pierwszym krokiem pozycjonowania jest optymalizacja samej witryny. Jest ona nazywana działaniem on page, czyli “na stronie”. Polega ono na odpowiednim ustawieniu witryny w taki sposób, aby strona była jak najbardziej przyjazna Google, indeksowaniu oraz działała zgodnie z zaleceniami Google. Z pewnością ustawia się odpowiednie opisy i tytuły stron, które będą widoczne w wynikach wyszukiwania Google, używając m.in. odpowiednich słów kluczowych. Optymalizacja to też konfiguracja metadanych, skrócenie czasu ładowania się witryny czy uproszczenie kodu html i konstrukcji witryny. Jednym najbardziej skutecznych sposobów optymalizacji witryny jest dobór i zamieszczenie na stronie odpowiednich słów kluczowych, pod którymi chcemy być wyszukiwani sieci. Słowa te zamieszcza się na witrynie oraz w dodawanych na stronie tekstach seo. Im więcej dobrej jakości tekstów seo i treści tematycznych, tym więcej korzyści odnosimy. Kolejnym sposobem optymalizacji witryny jest linkowanie wewnętrzne. To umieszczanie linków do innych części serwisu, tworząc odpowiednią mapę połączeń, znacząco ułatwiając indeksowanie strony i zadanie zbierania informacji o naszej stronie Google. Pod optymalizacją witryny kryć się też będzie zmniejszenie ilości multimediów aby strona działa sprawnie czy tworzenie responsywnych wersji witryny.

Oprócz samej optymalizacji witryny pozycjonowanie polega również działaniach poza witryną. Z pewnością będzie to link building i pozyskiwanie linków zwrotnych. W przeciwieństwie do linków wewnętrznych, backlinki umieszcza się na zewnętrznych stronach internetowych. Mogą być to fora, blogi, social media czy inne witryny. Linki dodaje się w formie krótkich wpisów np. polecających lub w treści artykułów sponsorowanych. Celem linkowania zewnętrznego jest podniesienie renomy witryny internetowej. Zamieszczając linki w sieci, Google uznaje stronę www za bardziej popularną i chętnie polecaną, co wpływa na jej renomę i wyższe pozycjonowanie. Kolejnymi działaniami może być np. sprowadzenie ruchu na witrynę z sieci — co jest bardzo pomocne przy pozycjonowaniu czy tworzenie wizytówek np. na Google Maps i uwiarygadnianie witryny.

Dlaczego warto pozycjonować stronę www?

Witrynę www pozycjonować warto z kilku powodów i jest to niezwykle korzystny proces. Z pewnością warto pozycjonować stronę ze względu na zwiększony napływ użytkowników z sieci. Im wyżej w wyszukiwarce Google znajduje się nasza witryna, na tym większy ruch organiczny możemy liczyć. Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozwijać nasz projekt lub po prostu szybciej zarabiać pieniądze. Pozycjonowanie jest również ekonomicznym sposobem pozyskiwania ruchu na witrynę. Można pozyskiwać go regularnie i w przeliczeniu na wejścia niskim kosztem — niższym niż np. poprzez wykupienie płatnej reklamy. Pozycjonować witrynę warto również ze względów wizerunkowych. Użytkownicy w sieci ufają zwykle Google i rekomendacjom. Jeśli zatem nasza witryna znajduje się na wysokich pozycjach w Google, nasza marka również odbierana jest za profesjonalną, rzetelną i uczciwą.

Jak i komu zlecić pozycjonowanie?

Jeśli zdecydowaliśmy się pozycjonować naszą stronę www, warto zlecić to zadanie odpowiedniej marce. Najlepszym rozwiązaniem będzie wybór agencji seo, interaktywnych lub marketingowych. Agencje zazwyczaj zatrudniają specjalistów oraz posiadają szerokie możliwości techniczne. Dbają również o renomę i nie są anonimowe. Gwarantują też dużo większy poziom bezpieczeństwa, gdyż nieprawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie może uszkodzić witrynę lub nawet obniżyć nasz obecny ranking. Pośrednią opcją jest wybranie prywatnych specjalistów z zakresu SEO, którzy pracują na własne konto. Najmniej bezpiecznym jest wybór freelancerów, którzy często są anonimowi i nie posiadają odpowiedniej wiedzy na ten temat. Przed wyborem danej marki lub specjalisty warto sprawdzić opinie, lub porozmawiać ze znajomymi, którzy kiedykolwiek korzystali z takich usług. Jeśli istnieje taka możliwość, powinniśmy przejrzeć portfolio marki i dowiedzieć się jakie projekty wykonywała. Im bardziej będą one prestiżowe, tym większy poziom zaufania powinniśmy mieć dla danej marki. Dobrym pomysłem jest też sprawdzenie zakresu usług. Jeśli będzie on szeroki i zaawansowany, będzie to dobrze świadczyć o danej marce.